Managementul ofertelor si comenzilor

  • 18.05.2020,
  •  de catre Stefan Biji

Definirea situatiei curente: Monitorizarea activitatii de ofertare catre clienti existenti si potentiali pentru a cauta largirea gamei de utilaje si consumabile care pot fi importate.

Volumul de oferte necesare de a fi urmarite anual este de circa 2500, la un numar de 5 agenti de teren si 2 de office.

Situatia curenta: Echipa de vanzari este structurata in responsabili de vanzari, care raman in sediu pentru procesarea cererilor si emiterea ofertelor catre clienti si agenti de teren, care cauta clienti noi si promoveaza utilaje si materiale consumabile noi.

Mod de lucru: Agentii de teren cerceteaza piata si aduc cereri din partea clientilor noi sau existenti pentru diverse produse. Agentii de backoffice genereaza ofertele si le trimit clientilor indicati si de acolo trebuie preluata activitatea de follow-up de catre agentii de teren.

Cerinta: Indentificarea si crearea unei cai prin care sa fie generate pentru fiecare oferta o serie de alerte de vizitare a clientilor pentru a verifica statusul ofertelor trimise pana cand acestea sunt transformate in contracte sau comenzi ferme sau sunt abandonate.

De asemenea, trebuie ca cerintele de produse noi sa ajunga la departamentul de marketing pentru verificarea frecventei lor si a potentialului lor de a constitui o linie noua de business pentru companie.

Mai mult, sistemul de raportare trebuie sa comunice numarul ofertelor si diversitatea aducerii lor din piata de catreĀ  reprezentatii de vanzari, pentru verificarea activitatii acestora.

Solutia oferita: Are o varianta mobila si una de office, prin care ambele tipuri de reprezentanti de vanzari au acces la platforma de generare oferte si comenzi pentru a fi notificati asupra programului zilnic. Astfel, ei afla ce vizite trebuie sa faca, care sunt informatiile care trebuie sa fie adaugate in aplicatie pentru a se putea urmari fiecare oferta in procedura de calificare.

Sistemul de raportare ofera informatii asupra urmatoarelor aspecte:

  • Randamentul de transformare a ofertelor facute in vanzari
  • Numarul de follow up-uri necesare pentru obtinerea unei comenzi
  • Raportul dintre cerintele pentru produse standard sau noi
  • Numarul si structura produselor din cadrul ofetelor generate de fiecare agent in parte
  • Generarea unei baze de date de clienti potentiali care poate prelucrata ulterior cu ajutorul instrumentelor de marketing

 

Rezultatele folosirii aplicatiei au fost urmatoarele:

  • Reducerea volumului de personal necesar pentru back-office cu 50%
  • Cresterea cu 15% a randamentului de transformare a ofertelor in cereri
  • Identificarea a doua linii de business noi